Do 21 maja mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa zarejestrowane w woj. śląskim mogą ubiegać się o 60% dotacje na inwestycje w wysokospecjalistyczne rozwiązania cyfrowe. Zachęcamy do kontaktu i skorzystania z dopłat.
W ramach programu dotacji adresowanego do działających nieprzerwanie od co najmniej 3 lat śląskich przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 249 pracowników można uzyskać dopłaty do rozwiązań cyfrowych sięgające 60% kosztu inwestycji – do kwoty 6 mln złotych netto. Warunkiem jest gotowość zainwestowania minimum 850 tys. zł netto w wysokospecjalistyczne, sprzyjające innowacjom rozwiązania cyfrowe.
Za wysokospecjalistyczne narzędzia ICT uznaje się tu zaawansowane technologicznie:
aplikacje,
oprogramowanie
lub systemy informatyczne
zaprojektowane w celu wsparcia procesów biznesowych, produkcyjnych lub operacyjnych. Rozwiązanie tego rodzaju powinny charakteryzować się wysokim stopniem specjalizacji oraz zaawansowanymi funkcjonalnościami, które umożliwiają wprowadzenie zasadniczych zmian i usprawnień w działalności przedsiębiorstwa poprzez cyfryzację i automatyzację jego procesów.
Wprowadzenie wysokospecjalistycznych narzędzi ICT w przedsiębiorstwach MŚP powinno przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności, efektywności operacyjnej oraz innowacyjności firmy poprzez:
lepsze wykorzystanie potencjału technologicznego firmy,
szybsze dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych,
obniżenie zapotrzebowania na energię i optymalizację jej zużycia.
Zainteresowanych uzyskaniem dotacji zapraszamy do kontaktu:
Przykładami programów uznanych za wysokospecjalistyczne narzędzia ICT mogą być m.in.:
systemy komputerowego wsparcia projektowania, inżynierii i wytwarzania (CAD/CAE/CAM);
zaawansowane systemy zarządzania produkcją umożliwiające optymalizację procesów produkcyjnych, planowanie zasobów, kontrolę jakości oraz monitorowanie wydajności;
specjalistyczne oprogramowanie do analizy informacji pozwalające na gromadzenie, przetwarzanie i analizę dużych zbiorów danych w celu wykrywania trendów, identyfikacji nowych możliwości biznesowych oraz podejmowania trafnych decyzji;
narzędzia automatyzacji procesów biznesowych, takie jak systemy workflow (przepływ informacji lub pracy) czy rozwiązania robotyki procesowej pozwalające na zautomatyzowanie rutynowych czynności, eliminację błędów oraz poprawę efektywności operacyjnej;
specjalistyczne rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami (CRM) umożliwiające skuteczne zarządzanie kontaktami z nimi, prowadzenie działań marketingowych oraz analizę ich potrzeb i preferencji – w tym także wspomagane przez AI rozwiązania pozwalające na personalizację doświadczeń klientów;
narzędzia wykorzystujące w szkoleniach czy projektowaniu wirtualną rzeczywistość (VR) lub rzeczywistość rozszerzoną (AR).