Do 21 maja mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa zarejestrowane w woj. śląskim mogą ubiegać się o 60% dotacje na inwestycje w wysokospecjalistyczne rozwiązania cyfrowe. Zachęcamy do kontaktu i skorzystania z dopłat.

W ramach programu dotacji adresowanego do działających nieprzerwanie od co najmniej 3 lat śląskich przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 249 pracowników można uzyskać dopłaty do rozwiązań cyfrowych sięgające 60% kosztu inwestycji – do kwoty 6 mln złotych netto. Warunkiem jest gotowość zainwestowania minimum 850 tys. zł netto w wysokospecjalistyczne, sprzyjające innowacjom rozwiązania cyfrowe.

Za wysokospecjalistyczne narzędzia ICT uznaje się tu zaawansowane technologicznie:

  • aplikacje,

  • oprogramowanie

  • lub systemy informatyczne

zaprojektowane w celu wsparcia procesów biznesowych, produkcyjnych lub operacyjnych. Rozwiązanie tego rodzaju powinny charakteryzować się wysokim stopniem specjalizacji oraz zaawansowanymi funkcjonalnościami, które umożliwiają wprowadzenie zasadniczych zmian i usprawnień w działalności przedsiębiorstwa poprzez cyfryzację i automatyzację jego procesów.

Wprowadzenie wysokospecjalistycznych narzędzi ICT w przedsiębiorstwach MŚP powinno przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności, efektywności operacyjnej oraz innowacyjności firmy poprzez:

  • lepsze wykorzystanie potencjału technologicznego firmy,

  • szybsze dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych,

  • obniżenie zapotrzebowania na energię i optymalizację jej zużycia.

Zainteresowanych uzyskaniem dotacji zapraszamy do kontaktu:

Nabór wniosków o 60% dotacje
na programy CAD/CAE/CAM i szkolenia trwa:
0
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

Przykładami programów uznanych za wysokospecjalistyczne narzędzia ICT mogą być m.in.:

  • systemy komputerowego wsparcia projektowania, inżynierii i wytwarzania (CAD/CAE/CAM);

  • zaawansowane systemy zarządzania produkcją umożliwiające optymalizację procesów produkcyjnych, planowanie zasobów, kontrolę jakości oraz monitorowanie wydajności;

  • specjalistyczne oprogramowanie do analizy informacji pozwalające na gromadzenie, przetwarzanie i analizę dużych zbiorów danych w celu wykrywania trendów, identyfikacji nowych możliwości biznesowych oraz podejmowania trafnych decyzji;

  • narzędzia automatyzacji procesów biznesowych, takie jak systemy workflow (przepływ informacji lub pracy) czy rozwiązania robotyki procesowej pozwalające na zautomatyzowanie rutynowych czynności, eliminację błędów oraz poprawę efektywności operacyjnej;

  • specjalistyczne rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami (CRM) umożliwiające skuteczne zarządzanie kontaktami z nimi, prowadzenie działań marketingowych oraz analizę ich potrzeb i preferencji – w tym także wspomagane przez AI rozwiązania pozwalające na personalizację doświadczeń klientów;

  • narzędzia wykorzystujące w szkoleniach czy projektowaniu wirtualną rzeczywistość (VR) lub rzeczywistość rozszerzoną (AR).