Oprogramowanie w modelu subskrypcyjnym

Przetwarzanie chmurowe (Cloud Computing) oraz oprogramowanie jako usługa (Software as a Service – SaaS) należą do najważniejszych obecnie trendów technologicznych. Zastosowanie rozwiązań w tym modelu pozwala budować bardziej skalowalne i elastyczne środowiska projektowe. Jako partner firmy Siemens Cador Consulting wspiera klientów w procesie przejścia z licencji bezterminowych na model subskrypcyjny i pomaga maksymalizować korzyści wynikające ze zmiany.

Wymierne korzyści ze stosowania oprogramowania
w modelu subskrypcyjnym

Posiadanie licencji w modelu subskrypcyjnym jest równoznaczne z posiadaniem wykupionego wsparcia technicznego, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania do najnowszych wersji. Model subskrypcyjny pozwala w efekcie korzystać z pełnego potencjału programów i zapewnia nieodpłatne dodatkowo wsparcie w razie problemów. Zakup licencji w modelu subskrypcyjnym lub zamiana na subskrypcję licencji bezterminowej są korzystne także z wymiernego, finansowego punktu widzenia:

Ze względu na politykę cenową producentów oprogramowania korzystanie z licencji w modelu subskrypcyjnym z komplementarnym wsparciem technicznym jest tańsze:

W cenę dostępu do oprogramowania wliczone jest wsparcie techniczne.

Przebiegające w rocznych cyklach zapowiedziane podwyżki cen usług wsparcia technicznego są wyższe niż zapowiedziane podwyżki cen subskrypcji.

W przypadku zakupu 3-letniej subskrypcji można sobie zagwarantować niezmienną cenę oprogramowania i obsługi technicznej w całym okresie trwania umowy.

W razie potrzeby, zakup 3-letniej subskrypcji można sfinansować w ramach usługi Siemens Finance, osiągając oszczędności bez konieczności zamrażania kapitału.

Co szczególnie istotne w przypadku nowych klientów – całość wydatków na korzystanie z oprogramowania można zakwalifikować jako koszty operacyjne.

Co więcej, korzystanie z oprogramowania Siemens w modelu subskrypcyjnym daje możliwość użytkowania w ramach opłaty rozwiązań chmurowych, jak m.in.:

platforma wymiany informacji Siemens Teamcenter Share

czy oparte na tokenach użytkowanie dodatkowych modułów Solid Edge na zasadzie Value Based Licensing.

Kalkulacja korzyści z przejścia
na model subskrypcyjny

Według aktualnych zapowiedzi firmy Siemens koszty wsparcia technicznego dla licencji w modelu subskrypcyjnym będą wzrastać o zaledwie 5% w skali roku. Przewidywane roczne wzrosty cen wsparcia obsługi w przypadku licencji bezterminowych wyniosą natomiast 15%. Co więcej, klienci posiadający obecnie licencję bezterminową mogą skorzystać z preferencyjnych warunków zakupu subskrypcji z gwarancją ceny.

Dla podmiotów, które zdecydują się odejść od licencji bezterminowej na rzecz subskrypcji, jej roczna cena zostanie wyliczona na bazie kosztu wsparcia technicznego i obniżona o 5% względem kosztu jego przedłużenia. W przypadku jednorazowego zakupu 3-letniej subskrypcji cena zostanie utrzymana niezależnie od planowanych podwyżek.

Zapraszamy do kontaktu w celu sprawdzenia, jakie oszczędności można uzyskać dzięki przejściu na model subskrypcyjny:

Telefon

+48 509 271 709

E-mail

ajakubek@cador.pl

Dział Sprzedaży

+48 601 150 761

biuro@cador.pl

Dział Szkoleń

+48 530 780 444

szkolenia@cador.pl

Wsparcie techniczne

+48 509 271 709

ajakubek@cador.pl