W Polarion i Polarion X dostępna jest już zaktualizowana wersja modułu przeznaczonego dla branży automotive skupionego na bezpieczeństwie funkcjonalnym oraz cyberbezpieczeństwie – zgodnie z normami ISO 26262 i 21434.
Choć samochody autonomiczne, zarządzanie ładowaniem pojazdów elektrycznych i hybrydowych, cyfrowa wymiana informacji na potrzeby car sharingu oraz eksperymentalne modele subskrypcyjne na określone funkcje to zupełnie różne trendy, łączy je jedno – wszystkie wymagają ogromnej ilości oprogramowania w przystosowanych do nich pojazdach. W parze z jego rozwojem i rosnącą złożonością idą normy mające zapewniać bezpieczeństwo systemów, takie jak np.:
ISO 26262 o bezpieczeństwie funkcjonalnym,
ISO 21434 o cyberbezpieczeństwie,
czy zapowiedziany już Cyber Resiliance Act.
Odpowiedzią na te potrzeby jest dostosowany do potrzeb branży motoryzacyjnej Polarion for Automotive 2410 – dostępny teraz zarówno w ramach Polarion, jak Polarion X.
ISO 26262 w Polarion for Automotive
Oparty o założenia ISO 26262 moduł Functional Safety umożliwia zarządzanie takimi elementami bezpieczeństwa funkcjonalnego, jak zagrożenia (Hazards), cele bezpieczeństwa (Safety Goals), koncepcje bezpieczeństwa funkcjonalnego (Functional Safety Concepts) i inne. Umożliwia przeprowadzanie analizy zagrożeń i oceny ryzyka (HARA) oraz analizy przyczyn i skutków awarii (FMEA) bezpośrednio w Polarion X.
ISO 21434 w Polarion for Automotive
Oparty na założeniach ISO 21434 oraz Cyber Resilience Act (CRA) moduł Cybersecurity & SBOM Management (gdzie SBOM to Software Bill of Materials) umożliwiający:
kompleksowe zarządzanie elementami cyberbezpieczeństwa
przeprowadzanie pod tym kątem ocen zagrożeń i ryzyka (TARA)
zintegrowanie z procesem projektowym tworzenia Software Bill-of-Materials, aby proaktywnie zapewniać zgodność z wymogami mającego wejść w życie niebawem Cyber Resilience Act
Dział Sprzedaży
+48 601 150 761
biuro@cador.pl
Dział Szkoleń
+48 530 780 444
szkolenia@cador.pl
Wsparcie techniczne
support@cador.pl