Case Study:
Polarion ALM
Ułatwienie certyfikacji w branży automotive
Zapoznaj się z opisem wdrożenia w branży automotive platformy Polarion i dowiedz się, jak dzięki renomowanemu oprogramowaniu ALM stworzyć sprzyjającą certyfikacji dokumentację i zwiększyć efektywność działu R&D.
Wyzwania biznesowe:
Zwiększenie zatrudnienia i wolumenu produkcji
Konieczność przejścia certyfikacji branżowej
Dążenie do realizacji innowacyjnych rozwiązań
Zastosowane rozwiązanie:
Wdrożenie zwinnego przepływu pracy w zarządzaniu oprogramowaniem
Integracja branżowych łańcuchów narzędzi
Zwiększenie wydajności procesu testowania dzięki Polarion ALM
Efekty wdrożenia:
Ulepszenie procesów testowania i zwiększenie gotowości do uzyskania certyfikatów branżowych
Uzyskanie certyfikatu ASPICE Level 2: Managed
Poprawa produktywności działu prac badawczo-rozwojowych o 16% w ciągu 380 dni
Firma NIO działa na chińskim rynku pojazdów elektrycznych klasy premium od 2014 r. Przedsiębiorstwo koncentruje się na wplataniu w branżę automotive i electromobility technologii nowych generacji, takich jak usieciowienie, jazda autonomiczna i sztuczna inteligencja. Jako swoje cele firma stawia tworzenie kompleksowych, innowacyjnych i wygodnych z perspektywy użytkownika rozwiązań w zakresie jazdy i ładowania. Chcąc maksymalizować efektywność działu badań i rozwoju oraz ułatwiać współpracę projektową rozproszonych zespołów, firma zdecydowała się oprzeć proces zarządzania tworzeniem oprogramowania na platformie Polarion ALM.
Oprogramowanie klasy ALM jako wsparcie procesu certyfikacji
Automotive jest jedną z branż, na które w dużej mierze oddziałują zewnętrzne regulacje. Do norm, których należy dotrzymać, należy m.in. ISO 26262. By wyróżnić się na tle konkurencji, firma NIO dążyła także do uzyskania certyfikatu ASPICE (Automotive Software Process Improvement and Capability Determination) na drugim poziomie. Chcąc sprostać sformułowanym w tych dokumentach wymaganiom, firma NIO szukała platformy ALM o otwartej architekturze, która pomogłaby zintegrować istniejące łańcuchy narzędzi oraz kompleksowo objęłaby proces zarządzania badaniami i rozwojem. Ze względu na sprzyjające uzyskaniu certyfikacji funkcje związane z testowaniem oraz traceability wybrane zostało oprogramowanie do zarządzania cyklem życia aplikacji Polarion ALM.
Iteracyjne podejście do procesów badawczo-rozwojowych
Polarion ALM to ujednolicona platforma, której można używać m.in. do:
zarządzania wymaganiami,
zarządzania projektami,
zarządzania testami,
zarządzania konfiguracją oprogramowania,
zarządzania wydaniami oprogramowania oraz zmianami w aplikacji.
Na tle konkurencyjnych rozwiązań Polarion wyróżnia się jako platforma internetowa o otwartej architekturze. W przypadku NIO właściwości programu pozwoliły m.in. na integrację stosowanych przez firmę łańcuchów narzędzi z oprogramowaniem Jira. Co więcej, moduły funkcjonalne Polarion okazały się niezwykle przydatne do rozplanowania i realizacji poszczególnych etapów projektu w oparciu o ustalony model postępowania: od badania popytu, poprzez projektowanie schematu, rozwój i wdrażanie, aż po weryfikację wewnętrzną, akceptację klienta i przeprowadzenie szkoleń.
Obniżenie kosztów przeróbek projektowych i inne korzyści
Dzięki zapewnionym przez Polarion:
zautomatyzowanym procesom zarządzania projektami,
kompleksowym planom przepływu pracy,
funkcjom umożliwiającym ponowne wykorzystanie elementów kodu i dokumentacji
oraz narzędziom lepszej komunikacji między działami
NIO w ciągu 380 dni zwiększyło produktywność działu badań i rozwoju o 16%. Znacznie skrócono czas potrzebny na skuteczne współdzielenie informacji i dokumentowanie powtarzalnych elementów konstrukcji pojazdów. Poprawiono przy tym przejrzystość struktury informacji i zwiększono stopień transferu innowacji z działu badań i rozwoju. Wreszcie, korzystając z Polarion ALM, udało się wprowadzić procedury, które pomogły obniżyć koszty przeróbek projektowych spowodowanych błędami ludzkimi.
Dział Sprzedaży
+48 601 150 761
biuro@cador.pl
Dział Szkoleń
+48 530 780 444
szkolenia@cador.pl
Wsparcie techniczne
+48 784 417 946
support@cador.pl